Obilježavanje Noći knjige u školskoj knjižnici u Gunji kroz tehnike "mindfulnessa"
Obilježavanje Noći knjige u školskoj knjižnici u Gunji kroz tehnike mindfulnessa
Ovogodišnja tema Noći knjige u gunjanskoj školskoj knjižnici nosila je naslov: Knjige kao svjetionici: otkrivanje unutarnje snage kroz riječi i maštu. Školska knjižničarka dr. sc. Anita Tufekčić tom je prigodom za učenike pripremila radionicu Dino i meditacija koja kombinira dva različita svijeta – drevne dinosaure i tehnike meditacije kako bi pružila djeci alate za suočavanje s izazovima u suvremenom svijetu.
Radionicu je otvorila riječima: Dobro došli u Jursku školu MEDITACIJE! Što u njoj možemo naučiti? Svakoga dana učimo kako malo bolje upoznati sebe te zajedno pokušavamo premostiti sve ono zbog čega se ne osjećamo dobro. Primjera radi, neki se od nas lagano RAZLJUTE, neki su pak MALO SRAMEŽLJIVI, neki lagano GUBE PAŽNJU, a neki naprosto ne mogu BITI NA MIRU! ŠTO MISLIŠ, MUČE LI I TEBE ISTI PROBLEMI? Zajedno ćemo pokušati odgovoriti na to pitanje. Zahvaljujući MEDITACIJI, sve probleme možemo pretočiti u energiju i snagu.
Na početku radionice učenike smo upoznali s mudrama slušanja. To su četiri položaja ruku koji privlače energiju opraštanja, povjerenja, slušanja i pokretanja.
Zatim su prakticirali meditaciju zagrljajem. Sjeli su nasuprot svom prijatelju u položaju zagrljaja na način da im se koljena dodiruju. Zatvorenih očiju i naslonjenih glava na ramena jedni drugih, osluškivali su disanje.
U drugoj po redu - meditaciji zvukom polaznici radionice učili su slušati daleke zvukove šume, ali i zvukove koji su im najbliži, poput ritma njihovog disanja, kako bi naučili slušati svoje osjećaje i misli.
U trećoj u nizu - meditaciji s mojim najboljim prijateljem, učenici su sjeli na pete, jedno se drugom okrenuli leđima, uhvatili se za ruke i slušali vlastiti dah. Zatim su se polako naginjali prema naprijed slijedeći pokrete prijatelja i naslonili se jedno drugom na leđa.
Četvrta meditacija bila je meditacija lotosova lista gdje su sjeli u položaj lotosa i spojili ruke na sljedeći način: njihovi palci i mali prsti su se dodirivali, ali ne i ostali prsti tako što su rukama oblikovali cvijet lotosa.
Peta meditacija zvala se meditacija mandale. Mandala je slika koju stvaraju uzorci i simboli koji se ponavljaju unedogled. Učenici su dobili zadatak bojati mandalu i do kraja dana za vrijeme odmora završiti bojanje svoje mandale te na taj način izvježbati finu motoriku, povećati koncentraciju, ali i dobro se zabaviti.
U posljednjoj, šestoj meditacija - Jurski tunel ljubaznih riječi učenici su stali jedno nasuprot drugom, uhvatili svog prijatelja za ruku i stvorili tunel. Jedno po jedno prolazili su kroz tunel dok su ih njihovi prijatelji iz razreda obasipali ljubaznim riječima: Volim te, Prekrasan si, Ljubazan si, itd…
Radionicu je otvorila riječima: Dobro došli u Jursku školu MEDITACIJE! Što u njoj možemo naučiti? Svakoga dana učimo kako malo bolje upoznati sebe te zajedno pokušavamo premostiti sve ono zbog čega se ne osjećamo dobro. Primjera radi, neki se od nas lagano RAZLJUTE, neki su pak MALO SRAMEŽLJIVI, neki lagano GUBE PAŽNJU, a neki naprosto ne mogu BITI NA MIRU! ŠTO MISLIŠ, MUČE LI I TEBE ISTI PROBLEMI? Zajedno ćemo pokušati odgovoriti na to pitanje. Zahvaljujući MEDITACIJI, sve probleme možemo pretočiti u energiju i snagu.
Na početku radionice učenike smo upoznali s mudrama slušanja. To su četiri položaja ruku koji privlače energiju opraštanja, povjerenja, slušanja i pokretanja.
Zatim su prakticirali meditaciju zagrljajem. Sjeli su nasuprot svom prijatelju u položaju zagrljaja na način da im se koljena dodiruju. Zatvorenih očiju i naslonjenih glava na ramena jedni drugih, osluškivali su disanje.
U drugoj po redu - meditaciji zvukom polaznici radionice učili su slušati daleke zvukove šume, ali i zvukove koji su im najbliži, poput ritma njihovog disanja, kako bi naučili slušati svoje osjećaje i misli.
U trećoj u nizu - meditaciji s mojim najboljim prijateljem, učenici su sjeli na pete, jedno se drugom okrenuli leđima, uhvatili se za ruke i slušali vlastiti dah. Zatim su se polako naginjali prema naprijed slijedeći pokrete prijatelja i naslonili se jedno drugom na leđa.
Četvrta meditacija bila je meditacija lotosova lista gdje su sjeli u položaj lotosa i spojili ruke na sljedeći način: njihovi palci i mali prsti su se dodirivali, ali ne i ostali prsti tako što su rukama oblikovali cvijet lotosa.
Peta meditacija zvala se meditacija mandale. Mandala je slika koju stvaraju uzorci i simboli koji se ponavljaju unedogled. Učenici su dobili zadatak bojati mandalu i do kraja dana za vrijeme odmora završiti bojanje svoje mandale te na taj način izvježbati finu motoriku, povećati koncentraciju, ali i dobro se zabaviti.
U posljednjoj, šestoj meditacija - Jurski tunel ljubaznih riječi učenici su stali jedno nasuprot drugom, uhvatili svog prijatelja za ruku i stvorili tunel. Jedno po jedno prolazili su kroz tunel dok su ih njihovi prijatelji iz razreda obasipali ljubaznim riječima: Volim te, Prekrasan si, Ljubazan si, itd…
Uspješno je provedeno šest vježbi meditacija na kojima su učenici uživali na druženju u školskoj knjižnici. Vježbe tehnike mindfulnessa prilagodili smo djeci na njima koristan, drugačiji i zanimljiv način.
Anita Tufekčić
ariana200@gmail.com
OŠ Antun i Stjepan Radić Gunja