Suradnja knjižnica i dječjih vrtića: ključ za razvoj ljubavi prema knjigama i učenju
Suradnja između knjižnica i dječjih vrtića predstavlja izuzetno važan aspekt odgoja i obrazovanja koji ima dugoročnu korist za razvoj djece. Kroz zajedničke aktivnosti djeca imaju priliku ne samo razvijati svoje vještine čitanja, nego i razviti ljubav prema knjigama koja ih može pratiti tijekom cijelog života. Takva suradnja omogućava integraciju knjižnične građe u svakodnevni život predškolaca čime se potiče kreativnost, mašta, kritičko mišljenje i emocionalni razvoj. U tom kontekstu knjižnice su više od mjesta za posudbu knjiga. One su kulturni i informacijski centar zajednice, poticajno okruženje u kojemu se mnoga djeca po prvi put susreću s pisanom riječi, i to kroz bogat fond slikovnica, priča, enciklopedija i edukativnih materijala koji potiču njihov intelektualni i emocionalni razvoj. Suradnja s dječjim vrtićima omogućuje knjižnicama da prošire svoj utjecaj na najmlađe te da budu u kontaktu s djecom koja možda nemaju pristup knjigama kod kuće.
U Gradskoj čitaonici i knjižnici Ogulin literarno-kreativne radionice, pričaonice i predstave za djecu zastupljene su tijekom cijele godine i ostvaruju se suradnjom s DV Bistrac Ogulin. Prema podacima “Izvješća o radu Gradske knjižnice i čitaonice Ogulin” u 2024. godini zabilježen je porast djece na raznim radionicama od čak 30,9 % u odnosu na 2023. godinu.
Porastu broja djece doprinijeli su novi programi prilagođeni dječjim uzrastima te proširenje suradnje na susjedni DV Josipdol.
Uz brojne tematske radionice, Knjižnica sustavno već dugi niz godina provodi čitalački projekt “Naša mala knjižnica.“ Vrtićanci u sklopu projekta redovito posjećuju Knjižnicu, a knjižničarke im pripremaju brojne zanimljive aktivnosti koje uz poticanje čitanja razvijaju maštu i kreativnost, ali i jezične vještine – prepoznavanje slova te razvijanje vokabulara. Redovitim posjetima Knjižnici djeca upoznaju prostor Knjižnice te njezin fond. Knjižničarke ih upoznaju s knjižnim fondom te im pokazuju slikovnice. Za vrijeme zimskih i ljetnih praznika knjižničarke organiziraju pričaonice koje uključuju zajedničko povezivanje čitanjem priča iz slikovnica, a dopunjuju se raznim dramskim igrama, plesovima, likovnim izražavanjem, što djeca izrazito vole.
Pripovijedanje je jedan od važnih oblika komunikacije s predškolskom djecom, a ono uključuje živu riječ knjižničara isprepletenu s čitanjem iz slikovnice. To je još jedan izvrstan način na koji djeca uče govorne vještine na način da i sami sudjeluju u kreiranju priče.
Pričaonice se nadopunjuju i kreativnim aktivnostima, u čemu knjižničari izražavaju svoju kreativnost. Izvrsna je to nadopuna i zabavna aktivnost koja djecu u potpunosti opušta, stvarajući im tako motivaciju za daljnje posjete. Osim individualnog rada, djeca u Knjižnici mogu sudjelovati i u različitim grupnim aktivnostima koje im knjižničarke pripremaju u sklopu pričaonica i radionica, a koje jačaju njihove socijalne vještine.
GKČ Ogulin redovito posjećuju djeca različitih odgojnih skupina iz DV Bistrac Ogulin. Na online stranici Knjižnice mogu se pronaći brojne inspirativne radionice koje su nastale suradnjom knjižnice i vrtića, a neke od njih nose nazive: “Gdje si pronašla moj ključ?”, “Kreativne Ribice i jedrenjak”, “Knjižni junak i gospodin Njokić” i brojne druge.
Uz redovite dolaske u knjižnicu na tjednoj bazi, djeca tijekom božićnih i uskrsnih praznika imaju priliku sudjelovati u tematskim aktivnostima. Tako im je za Uskrs ove godine knjižničarka Biserka Salopek pripremila potragu za uskrsnom pričom i čokoladnim jajima, nakon čega su zajedno čitali priču i razgovarali o nadolazećem blagdanu. U vrijeme adventa za djecu se organizira aktivnost “Adventsko čitanje priča“ na kojoj im knjižničarke čitaju u pripremljenom božićnom ozračju knjižnice.

Djeca u potrazi za uskršnjom pričom i čokoladnim slasticama
Kada djeca redovito dolaze u knjižnicu, imaju priliku istraživati knjige koje su im zanimljive te, zahvaljujući knjižničarima, oni počinju shvaćati knjige kao važno i zabavno sredstvo za učenje i zabavu. Ovo iskustvo stvara temelje za buduće ljubitelje čitanja. Odgajatelji u dječjim vrtićima također imaju koristi od suradnje s knjižnicama – kroz zajedničke aktivnosti s knjižničarima oni mogu naučiti nove pristupe u radu s djecom i koristiti knjižnični fond kao alat za odgojno-obrazovni rad. Knjižničarke im nude i edukativne materijale koji obogaćuju obrazovni program u vrtiću.
Suradnja između knjižnica i dječjih vrtića ima izuzetnu vrijednost za razvoj djece, potičući ih na čitanje, maštovito izražavanje i razvoj socijalnih vještina. Kroz zajedničke aktivnosti knjižničari djeci razvijaju ljubav prema knjigama te ih uče usvajanju temeljnih vještina koje će im biti korisne kroz cijeli život. Takva suradnja, koja se temelji na zajedničkoj predanosti, kreativnosti i obrazovanju, može pomoći u stvaranju temelja za buduće obrazovanje i osobni razvoj djeteta.
U Gradskoj čitaonici i knjižnici Ogulin literarno-kreativne radionice, pričaonice i predstave za djecu zastupljene su tijekom cijele godine i ostvaruju se suradnjom s DV Bistrac Ogulin. Prema podacima “Izvješća o radu Gradske knjižnice i čitaonice Ogulin” u 2024. godini zabilježen je porast djece na raznim radionicama od čak 30,9 % u odnosu na 2023. godinu.
Porastu broja djece doprinijeli su novi programi prilagođeni dječjim uzrastima te proširenje suradnje na susjedni DV Josipdol.
Uz brojne tematske radionice, Knjižnica sustavno već dugi niz godina provodi čitalački projekt “Naša mala knjižnica.“ Vrtićanci u sklopu projekta redovito posjećuju Knjižnicu, a knjižničarke im pripremaju brojne zanimljive aktivnosti koje uz poticanje čitanja razvijaju maštu i kreativnost, ali i jezične vještine – prepoznavanje slova te razvijanje vokabulara. Redovitim posjetima Knjižnici djeca upoznaju prostor Knjižnice te njezin fond. Knjižničarke ih upoznaju s knjižnim fondom te im pokazuju slikovnice. Za vrijeme zimskih i ljetnih praznika knjižničarke organiziraju pričaonice koje uključuju zajedničko povezivanje čitanjem priča iz slikovnica, a dopunjuju se raznim dramskim igrama, plesovima, likovnim izražavanjem, što djeca izrazito vole.
Pripovijedanje je jedan od važnih oblika komunikacije s predškolskom djecom, a ono uključuje živu riječ knjižničara isprepletenu s čitanjem iz slikovnice. To je još jedan izvrstan način na koji djeca uče govorne vještine na način da i sami sudjeluju u kreiranju priče.
Pričaonice se nadopunjuju i kreativnim aktivnostima, u čemu knjižničari izražavaju svoju kreativnost. Izvrsna je to nadopuna i zabavna aktivnost koja djecu u potpunosti opušta, stvarajući im tako motivaciju za daljnje posjete. Osim individualnog rada, djeca u Knjižnici mogu sudjelovati i u različitim grupnim aktivnostima koje im knjižničarke pripremaju u sklopu pričaonica i radionica, a koje jačaju njihove socijalne vještine.
GKČ Ogulin redovito posjećuju djeca različitih odgojnih skupina iz DV Bistrac Ogulin. Na online stranici Knjižnice mogu se pronaći brojne inspirativne radionice koje su nastale suradnjom knjižnice i vrtića, a neke od njih nose nazive: “Gdje si pronašla moj ključ?”, “Kreativne Ribice i jedrenjak”, “Knjižni junak i gospodin Njokić” i brojne druge.

Djeca vrtićke skupine Ribice crtaju nakon čitanja priče
Uz redovite dolaske u knjižnicu na tjednoj bazi, djeca tijekom božićnih i uskrsnih praznika imaju priliku sudjelovati u tematskim aktivnostima. Tako im je za Uskrs ove godine knjižničarka Biserka Salopek pripremila potragu za uskrsnom pričom i čokoladnim jajima, nakon čega su zajedno čitali priču i razgovarali o nadolazećem blagdanu. U vrijeme adventa za djecu se organizira aktivnost “Adventsko čitanje priča“ na kojoj im knjižničarke čitaju u pripremljenom božićnom ozračju knjižnice.

Djeca u potrazi za uskršnjom pričom i čokoladnim slasticama
Kada djeca redovito dolaze u knjižnicu, imaju priliku istraživati knjige koje su im zanimljive te, zahvaljujući knjižničarima, oni počinju shvaćati knjige kao važno i zabavno sredstvo za učenje i zabavu. Ovo iskustvo stvara temelje za buduće ljubitelje čitanja. Odgajatelji u dječjim vrtićima također imaju koristi od suradnje s knjižnicama – kroz zajedničke aktivnosti s knjižničarima oni mogu naučiti nove pristupe u radu s djecom i koristiti knjižnični fond kao alat za odgojno-obrazovni rad. Knjižničarke im nude i edukativne materijale koji obogaćuju obrazovni program u vrtiću.
Suradnja između knjižnica i dječjih vrtića ima izuzetnu vrijednost za razvoj djece, potičući ih na čitanje, maštovito izražavanje i razvoj socijalnih vještina. Kroz zajedničke aktivnosti knjižničari djeci razvijaju ljubav prema knjigama te ih uče usvajanju temeljnih vještina koje će im biti korisne kroz cijeli život. Takva suradnja, koja se temelji na zajedničkoj predanosti, kreativnosti i obrazovanju, može pomoći u stvaranju temelja za buduće obrazovanje i osobni razvoj djeteta.