Exploring information behaviour: An International analysis of educational video consumption among LIS students in three countries
Main Article Content
Sažetak
Svrha. Korištenje obrazovnih videa u visokom obrazovanju sve je raširenije među profesorima i studentima. Brojne digitalne platforme diljem svijeta nude javno dostupne obrazovne video zapise. Ovo istraživanje istražuje percepcije studenata KIZ-a u tri zemlje: Bosni i Hercegovini, Hrvatskoj i Španjolskoj, posebno se usmjeravajući na njihova pretraživanja obrazovnih videa na YouTubeu. Osim toga ispituje njihove navike, motivaciju i razloge za traženje obrazovnih videa povezanih s njihovim studijem.
Metodologija. Autori su koristili tehniku fokus grupe. Dvije fokus grupe održane su u Bosni i Hercegovini, jedna u Hrvatskoj i dvije u Španjolskoj. Uzorak se sastojao od studenata KIZ-a odabranih putem praktičnog uzorkovanja. Dob učenika bila je od 19 do 25 godina.
Ograničenja. Jedno je od ograničenja to što su neki ispitanici morali komunicirati na engleskom jeziku, koji nije njihov materinji jezik. Iako su bili prilično tečni, moguće je da su neke nijanse u interakciji propuštene.
Rezultati. Rezultati pokazuju da studenti KIZ-a imaju slične motivacije za traženje obrazovnih videa, poput poboljšanja znanja i dobivanja novih ili dodatnih informacija od onih koje se pružaju u nastavi. Međutim postoje razlike u načinu na koji gledaju obrazovne videozapise. Broj videozapisa dostupnih na njihovom materinjem jeziku ograničen je. Moraju tražiti obrazovne videozapise na jeziku koji im nije materinji. To također sugerira korištenje različitih metoda za pronalaženje obrazovnih videa.
Originalnost/vrijednost. U radu su prikazani izvorni rezultati istraživanja u kojemu su sudjelovali studenti knjižničarstva i informacijskih znanosti iz triju različitih zemalja i njihovu korištenju obrazovnih videa na studijima.
Article Details
This work is licensed under a KreativniCommons Attribution-NonCommercial Međunarodne licence.
Autori zadržavaju autorska prava za članke objavljene u časopisu, no svojim pristankom na objavljivanje daju časopisu pravo prvog objavljivanja u tiskanom te elektroničkom formatu. Čitatelji mogu radove čitati, preuzeti, raspačavati, umnožavati i koristiti u prezentacijama u nekomercijalne svrhe.
Ovo djelo je dano na korištenje pod licencom Creative Commons Imenovanje-Nekomercijalno 4.0 međunarodna.
Reference
Boté-Vericad, Juan-José. (2022). Integrating mixed methods to analyse information behaviour
in the use of educational videos in higher education. [Doctoral dissertation, Universität
Hildesheim]. Hildok. DOI: https: //dx.doi.org/10.25528/141
Mentor: Thomas Mandl
Defence: October 2022
Universität Hildesheim