Informacijsko-referalna usluga Pitajte knjižničare Komparativna analiza informacijskih upita 2004. – 2008. i 2018. – 2022. godine

Main Article Content

Ana Bakarić
Nikolina Štrbac
Maja Zubčić Peleski

Sažetak

Cilj. Cilj je rada dobiti uvid u promjene informacijskih potreba i navika korisnika mrežne usluge Pitajte knjižničare koju pružaju hrvatske narodne knjižnice od 2004. godine.


Metodologija. Po uzoru na istraživanje Jagode Ille i Helene Novak i analizu informacijskih upita korisnika u prve četiri godine provođenja usluge od 2004. do 2008. godine, provedena je analiza postavljenih informacijskih upita od 2018. do 2022. godine. Korištenjem iste metodologije i vremenskog okvira omogućena je komparativna analiza dobivenih podataka s obzirom na stupanj obrazovanja korisnika, broj i vrstu informacijskih upita koji su podijeljeni u četiri skupine (zahtjevi za usmjeravanjem, brza ili faktografska informacija, bibliografska informacija i ostali upiti), zadovoljstvo korisnika uslugom te broj knjižničara uključenih u uslugu.


Rezultati. Rezultati istraživanja za razdoblje 2018. – 2022. ukazali su na veći broj postavljenih upita, promjenu obrazovne strukture korisnika usluge i promjenu u vrsti postavljenih upita u odnosu na prve četiri godine provođenja usluge (2004. – 2008.), kao i na neprekidan rast broja knjižničara uključenih u mrežnu uslugu Pitajte knjižničare.


Originalnost/vrijednost. Vrijednost rada očituje se u prepoznavanju promjena u informacijskim upitima i novim informacijskim potrebama korisnika mrežne referalne usluge hrvatskih narodnih knjižnica Pitajte knjižničare koja je dostupna korisnicima od 2004. godine.

Article Details

Kako citirati
Bakarić, A., Štrbac, N., & Zubčić Peleski, M. (2024). Informacijsko-referalna usluga Pitajte knjižničare: Komparativna analiza informacijskih upita 2004. – 2008. i 2018. – 2022. godine. Vjesnik Bibliotekara Hrvatske, 67(2), 161–177. https://doi.org/10.30754/vbh.67.2.1160
Rubrika
Članci