Kako komunicirati s korisnicima Radionice komunikacijskih vještina za knjižničarske tehničare u Knjižnicama grada Zagreba

Main Article Content

Sanja Bunić
https://orcid.org/0000-0002-7195-8609
Kristina Krpan
http://orcid.org/0000-0001-5494-8110

Sažetak

Cilj. Cilj je rada ukazati na važnost sudjelovanja knjižničarskih tehničara u kontinuiranom neformalnom obrazovanju knjižničara u području komunikacijskih vještina.


Pristup. U prvom dijelu rada razmatraju se teorijske postavke obrazovanja knjižničara u području komunikacijskih vještina te njihov utjecaj na organizacijsku kulturu. Posebna pozornost posvećena je specifičnostima komunikacije u informacijskoj službi u narodnim knjižnicama i unutar mreže narodnih knjižnica. Ukazuje se i na potrebu edukacije iz područja upravljanja emocijama. U drugom dijelu rada prikazano je kako su organizirane edukacije u kojima su ciljano sudjelovali knjižničarski tehničari Knjižnica grada Zagreba – dva ciklusa radionica komunikacijskih vještina na temu konfliktnih i kriznih situacija, nošenja sa stresom te jednokratna edukacija o asertivnoj komunikaciji i aplikaciji eZaKi. U zadnjem dijelu rada na temelju teorijskih postavki i iskustava iz prakse dane su preporuke za organizaciju kontinuiranog neformalnog obrazovanja knjižničara u području komunikacijskih vještina.


Rezultati. Rezultati evaluacije pokazali su visoku razinu zadovoljstva sudionika organizacijom i provedbom edukacija, dragocjenost razmjene iskustva i učenja tijekom radionica, jačanje zajedništva i osvještavanje organizacijske kulture, kao i potrebu za kontinuitetom u provedbi sličnih radionica.


Praktična primjena. Opis načina organizacije, provedbe i evaluacije radionica komunikacijskih vještina može poslužiti kao primjer dobre prakse neformalne edukacije knjižničarskog osoblja te poticaj drugim knjižnicama na organizaciju sličnih radionica.


Originalnost. U radu je prvi puta u stručnoj knjižničarskoj literaturi u Hrvatskoj prikazan primjer prakse stručnog usavršavanja knjižničarskih tehničara iz područja komunikacijskih vještina. Ukazano je i na potrebu za edukacijom iz područja upravljanja emocijama tijekom rada u informacijskoj službi.

Article Details

Kako citirati
Bunić, S., & Krpan, K. (2024). Kako komunicirati s korisnicima: Radionice komunikacijskih vještina za knjižničarske tehničare u Knjižnicama grada Zagreba. Vjesnik Bibliotekara Hrvatske, 67(2), 243–263. https://doi.org/10.30754/vbh.67.2.1166
Rubrika
Članci

Reference

Rad je proizašao iz izlaganja na Online stručno-znanstvenom skupu s međunarodnim sudjelovanjem INFORMACIJSKA SLUŽBA U KNJIŽNICI: TRADICIJA, SADAŠNJOST I BUDUĆNOST (25. 11. 2022.).