Razvoj obrazovanja knjižničara za rad u informacijskoj službi na Filozofskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu Od tradicionalnih do kritičkih pristupa
Main Article Content
Sažetak
Cilj: Cilj je ovoga rada istražiti bogatu tradiciju i kontinuitet obrazovanja knjižničara na Odsjeku za informacijske i komunikacijske znanosti Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu za rad u informacijskoj službi te prikazati razvoj tog obrazovanja s obzirom na: a) rad odsječkih nastavnika s naglaskom na rad nastavnice Odsjeka Dore Sečić koja je objavom knjige Informacijska služba u knjižnici 1995. godine ocrtala temelje suvremene informacijske službe u Hrvatskoj, b) implementaciju bibliografske paradigme u sadržajima kolegija prijediplomskog i diplomskog studija Informacijskih znanosti, smjer Bibliotekarstvo i c) pripremu za aktualnu reformu studijskog programa.
Rezultati: Rad problematizira povijest, sadašnjost i budućnost obrazovanja knjižničara na Filozofskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu za rad u informacijskoj službi pomoću konceptualizacije toga razvoja u okvirima četiriju programskih odrednica, tj. mogućih uloga knjižničara-informatora: informator-stručnjak, informator-poučavatelj, informator-istraživač i informator-transformator.
Metodologija: Rad analizira i uspoređuje povijesne izvore poput redova predavanja Sveučilišta u Zagrebu, studijskih programa Odsjeka za informacijske i komunikacijske znanosti Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, relevantnih spomeničkih monografija i drugih izvora te uspoređuje relevantne profile profesionalnih kompetencija za rad u informacijskoj službi s aktualnim studijskim programom Odsjeka.
Originalnost/Vrijednost: Rad donosi rijedak uvid u povijest razvoja obrazovanja knjižničara-informatora u Hrvatskoj te dokumentira aktualno stanje i razvojne perspektive obrazovanja knjižničara-informatora u kontekstu studija koje nudi Odsjek za informacijske i komunikacijske znanosti Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu.
Article Details
This work is licensed under a KreativniCommons Attribution-NonCommercial Međunarodne licence.
Autori zadržavaju autorska prava za članke objavljene u časopisu, no svojim pristankom na objavljivanje daju časopisu pravo prvog objavljivanja u tiskanom te elektroničkom formatu. Čitatelji mogu radove čitati, preuzeti, raspačavati, umnožavati i koristiti u prezentacijama u nekomercijalne svrhe.
Ovo djelo je dano na korištenje pod licencom Creative Commons Imenovanje-Nekomercijalno 4.0 međunarodna.