Obrazovanje za rad u informacijskoj službi na Odsjeku za informacijske znanosti Filozofskog fakulteta u Osijeku
Main Article Content
Sažetak
Cilj. Cilj je ovoga rada kritički se osvrnuti na sadržaje i ishode obrazovanja za rad u informacijskoj službi na Odsjeku za informacijske znanosti Filozofskog fakulteta u Osijeku te ih usporediti s kompetencijskom matricom za rad u informacijskoj službi koja je opisana u publikacijama Američkog knjižničarskog društva.
Pristup/metodologija/dizajn. Provedena je analiza aktualnog studijskog programa s ciljem utvrđivanja svih kolegija koji kao ishode nude kompetencije i vještine potrebne za rad u informacijskoj službi te su ti ishodi uspoređeni s postojećim smjernicama i kompetencijama za rad u informacijskoj službi.
Rezultati. Studijski program informatologije na Odsjeku za informacijske znanosti Filozofskog fakulteta u Osijeku nudi kolegije koji pokrivaju potrebne kompetencije za rad u informacijskoj službi.
Ograničenja. Zaključci rada temelje se na usporedbi programa studija informatologije na Odsjeku za informacijske znanosti u Osijeku s publikacijama Američkog knjižničarskog društva koje koriste mnogi nastavnici i praktičari. Navedene smjernice ne ukazuju uvijek na hrvatsko iskustvo rada u informacijskoj službi.
Originalnost/vrijednost. U radu se donosi analiza studijskog programa informatologije na Odsjeku za informacijske znanosti u Osijeku u pogledu kompetencija potrebnih za rad u informacijskoj službi kakva do sada nije postojala.
Article Details
This work is licensed under a KreativniCommons Attribution-NonCommercial Međunarodne licence.
Autori zadržavaju autorska prava za članke objavljene u časopisu, no svojim pristankom na objavljivanje daju časopisu pravo prvog objavljivanja u tiskanom te elektroničkom formatu. Čitatelji mogu radove čitati, preuzeti, raspačavati, umnožavati i koristiti u prezentacijama u nekomercijalne svrhe.
Ovo djelo je dano na korištenje pod licencom Creative Commons Imenovanje-Nekomercijalno 4.0 međunarodna.
Reference
American library association (2023). ALA’s Core Competences of Librarianship. [citirano: 2024–01–05]. Dostupno na https://www.ala.org/educationcareers/sites/ala.org.educationcareers/files/content/2022%20ALA%20Core%20Competences%20of%20Librarianship_FINAL.pdf
Aparac-Jelušić, T. (2019). Kompetencije knjižničara i informatologa: izazovi u vremenu društvenih i kulturnih promjena. Organizacija znanja, 24(1/2), 1-12. [citirano: 2024–01–05]. Dostupno na https://www.cobiss.si/OZ/PDF/OZ_2019_1_2_final/1924001_Aparac_Jelusic.pdf
Britton, R. M., & Robertson, J. (2019). Reference to Stacks: Getting the Most out of Library Resources. Medical reference services quarterly, 38(2), 156-162.
Gorman, M. (2000). Our enduring values: Librarianship in the 21st century. American Library Association. [citirano: 2024–01–05]. Dostupno na https://publish.illinois.edu/whylibraries/files/2019/10/gorman-2015-enduring.pdf
Hebrang Grgić, I., & Živković, D. (2012). Core competencies for academic reference librarians in Croatia. Qualitative and Quantitative Methods in Libraries, 3, 247-256. [citirano: 2024–01–05]. Dostupno na a https://urn.nsk.hr/urn:nbn:hr:131:983536
Johnson, A. M., Finley, S., & Sproles, C. (2015). Dismantling the reference collection. The Reference Librarian, 56(3), 161-173.
Lakuš, J., Stanarević Katavić, S. & Žilić, T. (2020). Bibliografija radova hrvatskih autora o obrazovanju informacijskih stručnjaka. Vjesnik bibliotekara Hrvatske, 63 (1-2), 747-778.
Luddy School of Informatics, Computing, and Engineering, Indiana University [citirano: 2024–01–05]. Dostupno na https://luddy.iupui.edu/degrees/courses/lis-s501
Petr Balog, K. (Ed.) (2023). Spomenica Odsjeka za informacijske znanosti Filozofskog fakulteta u Osijeku: 25 godina djelovanja. Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, Osijek, 2023. [citirano: 2024–01–05]. Dostupno na https://sokrat.ffos.hr/oziz/spomenica/OZIZ_spomenica_final.pdf
Plan i program Sveučilišni diplomski jednopredmetni studij Informatologija (2023). [citirano: 2024–01–05]. Dostupno na https://www.ffos.unios.hr/wp-content/uploads/2023/10/PLAN-I-PROGRAM-Sveucilisni-diplomski-dvopredmetni-studij-Informatologija.pdf
Plan i program Sveučilišni prijediplomski jednopredmetni studij Informatologija (2023). [citirano: 2024–01–05]. Dostupno na https://www.ffos.unios.hr/wp-content/uploads/2023/10/PLAN-I-PROGRAM-Sveucilisni-prijediplomski-jednopredmetni-studij-Informatologija.pdf
RUSA Task Force on Professional Competencies. (2017). Professional competencies for reference and user services librarians. [citirano: 2024–01–05]. Dostupno na https://www.ala.org/rusa/resources/guidelines/professional
Saunders, L., & Jordan, M. (2013). Significantly different? Reference services competencies in public and academic libraries. Reference and User Services Quarterly, 52(3), 216-223.
Saunders, L., Williams, R., Galarneau, G., & Gifford, G. C. (2023). Reference in urban public libraries: current trends and future implications. Reference Services Review. https://doi.org/10.1108/RSR-02-2023-0006
School of information and Communication, Rutgers University [citirano: 2024–01–05]. Dostupno na https://comminfo.rutgers.edu/academics/courses?courses=Reference+Sources+%26+Services&program=32
School of Information, University of Michigan [citirano: 2024–01–05]. Dostupno na https://www.si.umich.edu/programs/courses/647
School of library and information science, Simmons University Boston [citirano: 2024–01–05]. Dostupno na a https://internal.simmons.edu/students/academics/slis/current/courses/core-curriculum
Seale, L., Chatterley, T., & Dorgan, M. (2014). Evidence for removal of a reference collection in an academic health sciences library. Evidence Based Library and Information Practice, 9(1), 59-61.
Sečić, D. (2006). Informacijska služba u knjižnici. Drugo dopunjeno i prerađeno izdanje. Lokve: Benja.