Zadovoljstvo pristupnika pripremom i provedbom stručnog ispita za stjecanje temeljnih knjižničarskih zvanja Istraživanje
Main Article Content
Sažetak
Cilj. Istraživanjem se nastojalo utvrditi koliko su pristupnici stručnom ispitu za stjecanje temeljnih stručnih zvanja u knjižničarskoj struci u tri roka (zimski 2022., ljetni 2023. i zimski 2023. godine) zadovoljni programom pripravništva u svojim knjižnicama, pripremnim seminarom u organizaciji Povjerenstva za stručne ispite te cjelokupnim ispitom.
Metodologija. Istraživanje je provedeno metodom online upitnika na uzorku od 163 ispitanika (od ukupno 211 pristupnika) nakon održanih stručnih ispita. Anketni upitnik obuhvaćao je pitanja o zvanju i stažu te tri skupine pitanja o vrednovanju pripravništva u knjižnici, pripremnog seminara u organizaciji Povjerenstva za stručne ispite te cjelokupnog ispita (sadržaja, ispitivača, literature i administrativne podrške). U upitniku su se nalazila otvorena i zatvorena pitanja. Uz svaku skupinu pitanja bilo je dostupno polje za komentar. Na kraju upitnika ispitanici su mogli napisati komentar/prijedlog o tome što bi se moglo unaprijediti u programu stručnih ispita.
Rezultati. Upitnik je ispunilo 77 % pristupnika. Skoro polovica ima 3 ili više godina staža u knjižnici. Program pripravništva u knjižnici iz koje dolaze prošlo je 55,8 % ispitanika i ocijenili su ga prosječnom ocjenom većom od 4 (na ljestvici od 1 do 5). Pristupnici su ocjenama uglavnom iznad 4 (na ljestvici od 1 do 5) ocijenili sve sastavnice stručnih ispita (pripremne seminare, ispitivače, propisanu literaturu i administrativnu potporu).
Originalnost/vrijednost. U radu je prikazan pregled provedbe stručnog ispita u Republici Hrvatskoj te kontinuitet stručnog ispita kao najvažnijeg koraka ulaska u knjižničarsku struku. Odluka Povjerenstva za stručne ispite o ispitivanju zadovoljstva pristupnika počivala je na ideji da kroz dijalog poveća kvalitetu priprema i izvedbe samog stručnog ispita te uvaži prijedloge za promjenama u dijelu gdje je to moguće i potrebno. Rezultati istraživanja predstavljenog u ovom radu višestruko su korisni. Mišljenja pristupnika mogu poslužiti kao motivacija onima koji će tom ispitu tek pristupiti. S druge strane rezultati mogu poslužiti za poboljšanje provođenja stručnih ispita u budućnosti.
Article Details
This work is licensed under a KreativniCommons Attribution-NonCommercial Međunarodne licence.
Autori zadržavaju autorska prava za članke objavljene u časopisu, no svojim pristankom na objavljivanje daju časopisu pravo prvog objavljivanja u tiskanom te elektroničkom formatu. Čitatelji mogu radove čitati, preuzeti, raspačavati, umnožavati i koristiti u prezentacijama u nekomercijalne svrhe.
Ovo djelo je dano na korištenje pod licencom Creative Commons Imenovanje-Nekomercijalno 4.0 međunarodna.