Edukativni programi za odrasle u narodnoj knjižnici: Percepcije i perspektive

Main Article Content

Pamela Sever
Nikolina Barbača

Sažetak

Cilj. Cilj je rada istražiti učinkovitost i primjenjivost edukativnih programa u sklopu cjeloživotnog učenja u narodnim knjižnicama te upoznati širu stručnu zajednicu s iskustvom i praksom Gradske knjižnice Velika Gorica na području edukacije roditelja, odgojitelja i učitelja naglašavajući pritom važnost i ulogu knjižnica u tom procesu. Rad je usmjeren prema suradnji knjižnice, odgojitelja i roditelja te raznih stručnjaka iz područja poput pedagogije i psihologije kroz razdoblje od gotovo dvadeset godina.


Metodologija. U radu je korištena metoda anketnog upitnika kojim se analizira zadovoljstvo ispitanika o održanim edukacijama u narodnoj knjižnici te njihovi stavovi o mogućnosti primjene naučenog u radu s djecom.


Rezultati. Dobiveni rezultati pokazuju da je u narodnoj knjižnici neophodno osmisliti i provesti sadržajne i kvalitetne programe u edukaciji roditelja, odgojitelja i stručnih suradnika. Rezultati pokazuju da ispitanici većinski pozitivno ocjenjuju zanimljivost teme, izbor predavača i njihovu interakciju s publikom te stjecanje novih znanja za koja smatraju da će im pomoći u poboljšanju kvalitete daljnjeg rada s djecom.


Društvena vrijednost. Predstavljeni rezultati istraživanja mogu pomoći narodnim knjižnicama u osmišljavanju programa za edukaciju odgojitelja, roditelja i stručnih suradnika te će poslužiti kao smjernice Gradskoj knjižnici Velika Gorica za modifikaciju postojećih okvira u organiziranju budućih edukacija. Rad jasno ukazuje na povećanu potrebu za edukacijom roditelja i odgojitelja u radu s djecom te zadaću i obvezu institucija u obavljanju takvih edukacija.

Article Details

Kako citirati
Sever, P., & Barbača, N. (2024). Edukativni programi za odrasle u narodnoj knjižnici: Percepcije i perspektive. Vjesnik Bibliotekara Hrvatske, 67(3), 295–312. https://doi.org/10.30754/vbh.67.3.1290
Rubrika
Članci