Stavovi i mišljenja studenata Odsjeka za informacijske znanosti Filozofskog fakulteta u Osijeku o vlastitim digitalnim vještinama i ulozi visokoškolske knjižnice u digitalnom opismenjivanju
Main Article Content
Sažetak
Cilj/Svrha. Ciljevi rada jesu proširiti i produbiti razumijevanje stupnja i načina ovladavanja digitalnim vještinama studenata Filozofskog fakulteta u Osijeku te istražiti stavove i mišljenja studenata o vlastitim digitalnim vještinama i o tome kako visokoškolska knjižnica podržava njihovo studiranje te doprinosi razvoju i unaprjeđenju njihovih digitalnih vještina. Svrha je rada na temelju dobivenih spoznaja ukazati na potrebu sveobuhvatnijeg istraživanja studentske percepcije digitalnih vještina i uloge knjižnice u digitalnom opismenjivanju kako bi se potaknuo razvoj knjižničnih programa koji će optimalno odgovoriti na potrebe studenata.
Pristup/metodologija. Istraživanje je provedeno kvalitativnom metodologijom. U istraživanju je primijenjen dubinski intervju, a temeljen je na DigComp 2.2. Istraživanje je provedeno na Filozofskom fakultetu Sveučilišta J. J. Strossmayera u Osijeku na uzorku od 16 studenata, što predstavlja ograničenje za poopćavanje nalaza.
Rezultati. Rezultati istraživanja pokazali su da studenti koji su sudjelovali u intervjuima smatraju kako posjeduju osnovna znanja i digitalne vještine, no ne i složenije, visoke razine specijaliziranosti digitalnih vještina. Pritom je uočeno da svoje vještine procjenjuju lošijima u području informacijske i podatkovne pismenosti i rješavanju problema te smatraju da su njihove vještine bolje u području komunikacije i suradnje, stvaranju digitalnog sadržaja i sigurnosti i zaštite osobnih informacija. Studenti dijele slične stavove o informacijskoj i obrazovnoj ulozi visokoškolske knjižnice te smatraju da bi knjižničari trebali biti više uključeni kako bi uspješnije osnaživali njihovo studiranje i digitalne vještine.
Praktična primjena. Dobiveni rezultati ukazuju na potrebu daljnjih istraživanja čiji bi rezultati ukazali na prednosti i nedostatke dosadašnjih pristupa i poslužili kao okviri za izradu programa digitalnog opismenjavanja studenata i unaprjeđivanje prakse visokoškolskih knjižnica.
Originalnost/vrijednost. Rad pridonosi razumijevanju stupnja i načina ovladavanja digitalnim vještinama studenata, posebno kroz prizmu samopercepcije, koristeći DigComp 2.2. kao analitički okvir. Rezultati istraživanja pružaju vrijedne uvide u stavove i mišljenja studenata o njihovim digitalnim vještinama i podršci knjižnice u studiranju i razvoju digitalnih vještina, što može poslužiti kao podloga za buduća istraživanja i praktične implikacije u području knjižničnih i informacijskih znanosti.
Article Details
This work is licensed under a KreativniCommons Attribution-NonCommercial Međunarodne licence.
Autori zadržavaju autorska prava za članke objavljene u časopisu, no svojim pristankom na objavljivanje daju časopisu pravo prvog objavljivanja u tiskanom te elektroničkom formatu. Čitatelji mogu radove čitati, preuzeti, raspačavati, umnožavati i koristiti u prezentacijama u nekomercijalne svrhe.
Ovo djelo je dano na korištenje pod licencom Creative Commons Imenovanje-Nekomercijalno 4.0 međunarodna.