Evaluacija sudionika projekata rada mnoštva i istraživanje sudionika projekta HAWaton
Main Article Content
Sažetak
Cilj: cilj istraživanja bio je predstaviti rezultate formativne evaluacije sudionika projekta rada mnoštva HAWaton
Metodologija: U prvom dijelu predstavljen je koncept rada mnoštva uz pregled literature i dosadašnjih istraživanja koja se odnose na projekte rada mnoštva u baštinskim institucijama. Drugi dio rada odnosi se na istraživanje temeljeno na evaluaciji projekta HAWaton. Projekt HAWaton proveden je tijekom 2024. godine u organizaciji Nacionalne i sveučilišne knjižnice u Zagrebu koja je surađivala s nekoliko narodnih i školskih knjižnica diljem Hrvatske. Projekt se temeljio na prikupljanu mrežnog sadržaja na određenu temu s ciljem izrade tematskih zbirki na Hrvatskome arhivu weba. U projektu je sudjelovalo 186 učenika srednjih škola nad kojima je provedena evaluacija kako bi se istražilo njihovo mišljenje o organizacijskim i provedbenim aspektima projekta te njihovim preprekama. Evaluacija je provedena na temelju prilagođenog predloška upitnika formativne evaluacije (Ivanjko, Zlodi i Horvat, 2024), a analizirana su 173 važeća upitnika.
Rezultati: Prema rezultatima, sudionici projekta HAWaton uglavnom su izuzetno zadovoljni njegovim provedbenim i organizacijskim aspektima (72%). Kao glavnu prepreku projekta, sudionici su naveli nedostatak vremena (33 %), a ostale navedene prepreke su: nedostatak resursa ili alata (15 %), tehničke poteškoće u korištenju alata (13
%), te nedostatak motivacije (12 %). Valja napomenuti da je 14% ispitanika istaknulo da se ne susreće s preprekama. Pozitivni rezultati ove evaluacije mogu poslužiti kao poticaj drugim knjižnicama za organizaciju sličnih događanja temeljenih na radu mnoštva, ali i za provođenje evaluacija sudionika.
Originalnost: Ovim se radom stavlja naglasak na evaluaciju sudionika u projektima rada mnoštva unutar baštinskih institucija. Takav pristup omogućuje dublje razumijevanje iskustava, potreba i povratnih informacija sudionika, što može poslužiti kao vrijedan alat za unaprjeđenje sličnih projekata. Ovaj rad otvara put knjižnicama i drugim baštinskim ustanovama da uvedu slične metodologije vrednovanja vlastitih projekata koje osiguravaju kvalitetnije i održivije rezultate.
Article Details

This work is licensed under a KreativniCommons Attribution-NonCommercial Međunarodne licence.
Autori zadržavaju autorska prava za članke objavljene u časopisu, no svojim pristankom na objavljivanje daju časopisu pravo prvog objavljivanja u tiskanom te elektroničkom formatu. Čitatelji mogu radove čitati, preuzeti, raspačavati, umnožavati i koristiti u prezentacijama u nekomercijalne svrhe.
Ovo djelo je dano na korištenje pod licencom Creative Commons Imenovanje-Nekomercijalno 4.0 međunarodna.