Srednjoškolci i knjižnica: istraživanje o korisničkim navikama mladih
Main Article Content
Sažetak
Cilj. Cilj istraživanja bio je ispitati u kojoj se mjeri srednjoškolci koriste knjižnicom, posjećuju li češće školsku ili narodnu knjižnicu i kojim se knjižničnim uslugama najčešće koriste. Rezultati istraživanja trebaju poslužiti za usmjereni razvoj knjižničnih usluga i unaprjeđenje suradnje između tih knjižnica.
Metodologija. Istraživanje je provedeno u srednjim školama Zadarske županije tijekom svibnja 2023. godine metodom ankete i korištenjem online upitnika. Uzorak istraživanja činili su učenici 2. i 3. razreda svih 20 srednjih škola u Zadarskoj županiji. U istraživanju je sudjelovalo 675 učenika, odnosno 20 % učenika koji su činili anketni uzorak (3 401 učenik).
Rezultati. Istraživanje je potvrdilo utjecaj užega socijalnog okruženja (roditelji/ obitelj) i dostupnosti narodne knjižnice u mlađoj dobi na stjecanje životne navike korištenja knjižničnim uslugama. Očekivano, veći je broj srednjoškolaca učlanjen u školske knjižnice nego u narodne. Knjižnicom se koriste uglavnom za izvršavanje svojih obrazovnih zadataka, a ne zbog razvijenih čitateljskih navika. Tako je posudba lektire najčešće rabljena knjižnična usluga kod obiju vrsta knjižnica. Ostale knjižnične usluge i fondovi građe imaju slabiju recepciju među srednjoškolcima.
Vrijednost: Rezultati istraživanja mogu poslužiti narodnim i školskim knjižnicama za bolje razumijevanje korisničkih potreba i razvoj knjižničnih usluga koje će motivirati mlade na aktivnije korištenje knjižnicama.
Article Details

This work is licensed under a KreativniCommons Attribution-NonCommercial Međunarodne licence.
Autori zadržavaju autorska prava za članke objavljene u časopisu, no svojim pristankom na objavljivanje daju časopisu pravo prvog objavljivanja u tiskanom te elektroničkom formatu. Čitatelji mogu radove čitati, preuzeti, raspačavati, umnožavati i koristiti u prezentacijama u nekomercijalne svrhe.
Ovo djelo je dano na korištenje pod licencom Creative Commons Imenovanje-Nekomercijalno 4.0 međunarodna.