Posvećenost hrvatskih visokoškolskih knjižnica zelenom knjižničarstvu: istraživanje
Main Article Content
Sažetak
Cilj. Cilj istraživanja bio je analizirati razinu posvećenosti visokoškolskih knjižnica u Hrvatskoj zelenom knjižničarstvu, utvrditi izazove s kojima se knjižnice suočavaju i predložiti metodološki okvir za unaprjeđenje održivih praksi.
Metodologija. Rad se sastoji od teorijskog i istraživačkog dijela. Teorijski dio donosi pregled literature koji obuhvaća analizu uloge visokoškolskih knjižnica u zelenom knjižničarstvu. Istraživanje je provedeno metodom ankete pomoću mrežnog upitnika, a uzorak su činila 42 voditelja visokoškolskih knjižnica u Hrvatskoj. Upitnik je sadržavao pitanja o ekološkoj održivosti zgrada, zelenom poslovanju i knjižničnim uslugama.
Rezultati. Većina visokoškolskih knjižnica nema certifikat za zelenu gradnju, a korištenje energetskih i ekoloških mjera ograničeno je na osnovne aktivnosti poput prirodne ventilacije i štednih žarulja. Iako brojne knjižnice razvrstavaju otpad i štede papir, mnoge ne isključuju računala tijekom stanke ili ne koriste ekološka sredstva za čišćenje. Većina knjižnica nije uključena u projekte ili programe za zelenu knjižnicu niti organizira događanja ekološke tematike. Glavne prepreke razvoju zelenog knjižničarstva uključuju manjak resursa, edukacije i interesa.
Originalnost/vrijednost. Ovo istraživanje prvo je koje se usredotočuje na zelene prakse visokoškolskih knjižnica u Hrvatskoj, pružajući temelj za daljnje inicijative i suradnje u području zelenog knjižničarstva.
Article Details

This work is licensed under a KreativniCommons Attribution-NonCommercial Međunarodne licence.
Autori zadržavaju autorska prava za članke objavljene u časopisu, no svojim pristankom na objavljivanje daju časopisu pravo prvog objavljivanja u tiskanom te elektroničkom formatu. Čitatelji mogu radove čitati, preuzeti, raspačavati, umnožavati i koristiti u prezentacijama u nekomercijalne svrhe.
Ovo djelo je dano na korištenje pod licencom Creative Commons Imenovanje-Nekomercijalno 4.0 međunarodna.