Nove knjižnične usluge Za djecu i mlade: stem-radionice u Gradskoj knjižnici Zadar radionice na struju
Main Article Content
Sažetak
Cilj. Rad ukazuje na značaj organiziranja i provođenja STEM-programa, značaj edukacije, poticanja na inovativan i kreativan rad, usmjeravanja, osvještavanja novih tehnologija i njihove primjene kod djece i mladih.
Pristup/metodologija. Rad opisuje provedbu STEM-radionica u Gradskoj knjižnici Zadar te metodom anketnog upitnika ispituje zadovoljstvo polaznika radionica, učenika 5., 6. i 7. razreda osnovnih škola.
Rezultat. Iz rezultata provedenog istraživanja uočeno je izrazito zadovoljstvo sudionika organizacijom i ponuđenim sadržajem edukativnih STEM-programa u Gradskoj knjižnici Zadar.
Praktična primjena. Knjižničari i učenici osnovnih i srednjih škola kao aktivni sudionici STEM-programa razmjenom iskustava, pripremom programa i edukacijom razvijaju svoje vještine, usvajaju nova znanja o korištenju 3D-printera, 3D-skenera i 3D-olovke, kao i osnova 3D-modeliranja i područja robotike (sastavljanje robotskih setova, osnove robotike, grafičkog programiranja i elektronike).
Originalnost/vrijednost. Rad nastoji ukazati na potrebu i značaj kontinuiranog provođenja STEM-programa u knjižnicama za djecu i mlade. Donosi pregled drugih STEM-inicijativa u Hrvatskoj. U radu se pored opisanih primjera STEM-programa koji se provode u Gradskoj knjižnici Zadar navodi i niz tehničkih podataka i popis opreme koja je korisna knjižničarima zainteresiranim za organizaciju i provedbu STEM-programa.
Article Details
Autori zadržavaju autorska prava za članke objavljene u časopisu, no svojim pristankom na objavljivanje daju časopisu pravo prvog objavljivanja u tiskanom te elektroničkom formatu. Čitatelji mogu radove čitati, preuzeti, raspačavati, umnožavati i koristiti u prezentacijama u nekomercijalne svrhe.
Ovo djelo je dano na korištenje pod licencom Creative Commons Imenovanje-Nekomercijalno 4.0 međunarodna.