Istraživački podaci i visokoškolske knjižnice
Main Article Content
Sažetak
Cilj. U radu se govori o ulozi visokoškolskih knjižnica u kontekstu otvorene znanosti, posebno u razvoju usluga podrške istraživačima, nastavnicima i studentima pri upravljanju i objavljivanju te ponovnom korištenju istraživačkih podataka. S obzirom na to da se istraživački podaci u knjižnicama mogu smatrati novom vrstom građe, iznose se postojeće definicije pojmova koji se odnose na istraživačke podatke te se razmatra koliko se usluge koje se tiču istraživačkih podataka mogu smatrati proširenjem tradicionalnih knjižničnih usluga, a u kolikoj su to mjeri sasvim nove usluge koje zahtijevaju i nove vještine i znanja.
Pristup. Proučavanje relevantne literature i dobrih praksi pružanja usluga koje se odnose na istraživačke podatke u visokoškolskim knjižnicama.
Rezultati. Visokoškolske knjižnice, prateći promjene u znanstvenom okruženju te nove potrebe i zahtjeve svojih korisnika, trebale bi razvijati nove usluge podrške u procesima upravljanja i korištenja istraživačkim podacima. Neke od tih usluga jednostavno su proširenje uobičajenih zadaća informacijske službe na podatke kao vrstu građe (npr. tematska pretraživanja, informacije o citiranju), dok je za druge potrebno razvijati nove vještine i znanja knjižničara. Također je neophodna suradnja unutar knjižnice i s drugim službama u vlastitoj ustanovi, kao i s drugim ustanovama koje se bave istraživačkim podacima, naročito s arhivima podatka.
Praktična primjena. Prema preporukama iznesenim u radu, visokoškolske knjižnice mogu u svoje strategije, planove i prakse uvrstiti i neke od usluga koje se tiču istraživačkih podataka, ovisno o potrebama i raspoloživim resursima.
Article Details
Autori zadržavaju autorska prava za članke objavljene u časopisu, no svojim pristankom na objavljivanje daju časopisu pravo prvog objavljivanja u tiskanom te elektroničkom formatu. Čitatelji mogu radove čitati, preuzeti, raspačavati, umnožavati i koristiti u prezentacijama u nekomercijalne svrhe.
Ovo djelo je dano na korištenje pod licencom Creative Commons Imenovanje-Nekomercijalno 4.0 međunarodna.