Mentori – okosnica praktične poduke studenata bibliotekarstva Filozofskog fakulteta u Zagrebu okosnica praktične poduke studenata bibliotekarstva
Main Article Content
Sažetak
Cilj. Cilj ovog istraživanja bio je da se na uzorku studenata na studentskoj praksi i knjižničara/mentora utvrdi postoje li razlike među njihovim stavovima o važnosti stu- dentske prakse, kompetencijama koje studenti usvajaju na praksi te osobinama i kom- petencijama mentora.
Metodologija. U istraživanju su sudjelovale dvije skupine ispitanika: studenti 2. godine diplomskog studija bibliotekarstva na Odsjeku za informacijske i komunika- cijske znanosti pri Filozofskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu i knjižničari Knjižnice Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu. Korištena je kvalitativna metodologija po- lustrukturiranih dubinskih intervjua za studente i fokus-grupe za knjižničare.
Rezultati. Rezultati su pokazali da obje skupine ispitanika smatraju kako je student- ska praksa važna iz ovih razloga: praksa je mjesto upoznavanja studenata s knjižnicom i knjižničarskim poslom, ona je nadopuna studijskom programu te daje uvid u organi- zacijsku kulturu ustanove. Studenti prednost daju usvajanju generičkih kompetencija (osobito komunikacijske vještine) na praksi, dok knjižničari naglašavaju važnost usva- janja stručnih vještina. Obje skupine navode da su stručne kompetencije mentora važne, ali daju prednost njegovim vrlo razvijenim generičkim vještinama, osobito komunika- cijskim vještinama (interpersonalnim i intrapersonalnim vještinama).
Ograničenja. U istraživanju su sudjelovali samo knjižničari iz Knjižnice Filozof- skog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu pa se preporučuje provjera mogućnosti generaliza- cije istraživanja na uzorcima knjižničara/mentora iz drugih vrsta knjižnica.
Praktična primjena. Rezultati ovog istraživanja mogu biti temelj za osmišljavanje poučavanja knjižničara/mentora.
Originalnost. Ovo istraživanje prvo u Hrvatskoj na ovakav način istražuje važnost studentske prakse, kao i to koje kompetencije studenti na praksi usvajaju te koje kompe- tencije mentor mora imati da bi bio kvalitetan mentor.
Article Details
Autori zadržavaju autorska prava za članke objavljene u časopisu, no svojim pristankom na objavljivanje daju časopisu pravo prvog objavljivanja u tiskanom te elektroničkom formatu. Čitatelji mogu radove čitati, preuzeti, raspačavati, umnožavati i koristiti u prezentacijama u nekomercijalne svrhe.
Ovo djelo je dano na korištenje pod licencom Creative Commons Imenovanje-Nekomercijalno 4.0 međunarodna.
Reference
Campbell-Meier, J.; L. K: Hussey. Learning outcomes for student workers? Perceived mentoring and the gap between training and educating library student workers. // The Journal of Academic Librarianship 42, 6(2016), 745-749. DOI: 10.1016/j.acalib.2016.06.007
Creel, S. L.; E. B. Pollicino. Practitioners’ & LIS students’ perceptions on preparedness in the New York metropolitan area. // Education for Information 29, 1(2012), 53–69. DOI: 10.3233/EFI-2010-0911
Duffus, O. Assessing UNC-Greensboro’s reference interns program enhancing the employability of LIS students. // C&RL News 78, 5(2017), 259-262. [citirano: 2018-18-08]. Dostupno na: https://crln.acrl.org/index.php/crlnews/article/view/16656/18108.
Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu. Odluka od 27. studenog 2017. Klasa: 112-04/17-03/29, Urbroj: 3804-460-17-2
Freedman, S. Effective mentoring. // IFLA Journal 35, 2(2009), 171-182. DOI: 10.1177/0340035209105672
Harrington, M.; E. Marshall. Analyses of mentoring expectations, activities, and support in Canadian academic libraries. // College & Research Libraries 75(2014), 763-790. DOI: 10.5860/crl.75.6.763.
Henshilwood, A.; C. Sewerin; M. Spence; T. Zahradnik. Librarians : the next generation : mentorship at the University of Toronto. // 122nd ASEE Annual Conference & Exposition, Seattle, USA, June 14-17, 2015. DOI: 10.18260/p.24433
Ho, K.; P. Lo; D. Chiu; E. Wei San Kong; J. Chao-chen Chen; Q. Zhou; Y. Xu; S. Dalsgard. Intrinsic vs. extrinsic motivations of Master of Library and Information Science students : a cross-cultural comparative study. // Journal of Librarianship and Information Science 50, 2(2017), 141-156. DOI: 10.1177/0961000616664564
Hussey, L. K.; J. Campbell-Meier. Is there a mentoring culture within the LIS profession? // Journal of Library Administration 57, 5(2017), 500-516. DOI: 10.1080/01930826.2017.1326723
Juznic, P.; B. Pymm. Students on placement : a comparative study. // New Library World 112, 5/6(2011), 248-260. DOI: 10.1108/03074801111136284
Lacy, M.; A. J. Copeland. The role of mentorship programs in LIS education and in professional development. // Journal of Education for Library and Information Science 54, 2(2013), 135-146. [citirano: 2018-06-23]. Dostupno na: http://www.jstor.org/stable/43686941.
Lamb, C; B. Hendricks; Q. D. Galbraith. Growing the profession : mentoring undergraduates for librarianship. // College & Undergraduate Libraries 22, 2(2015), 123-148. DOI: 10.1080/10691316.2015.1035181
Lang, U. Being a mentor : [izlaganje]. // IFLA WLIC 2015 - Cape Town, South Africa in Session S02 - Satellite Meeting : Continuing Professional Development and Workplace Learning Section. In: Taking Charge of your LIS Career: Personal Strategies, Institutional Programs, Strong Libraries, 12–14 August 2015, City of Cape Town, South Africa. [citirano: 2018-08-18]. Dostupno na: http://library.ifla.org/id/eprint/1940.
Machala, D. Knjižničarske kompetencije : pogled na razvoj profesije. Zagreb : Hrvatska sveučilišna naklada : Nacionalna i sveučilišna knjižnica u Zagrebu, 2015.
Machala, D. Knjižničarske kompetencije i trajna izobrazba knjižničara u Hrvatskoj : iz perspektive dionika na tržištu rada. // Cjeloživotno učenje knjižničara : ishodi učenja i fleksibilnost / urednice Aleksandra Horvat i Dijana Machala. Zagreb : Nacionalna i sveučilišna knjižnica u Zagrebu, 2009. Dostupno i na: http://www.nsk.hr/cuk/cuk.pdf [citirano: 2018-08-18].
Petr Balog, K.; B. Badurina; J. Lisek. How efficient is Croatian government measure for reduction of youth unemployment : example of information and library science sector. // 3. međunarodni znanstveni simpozij Gospodarstvo Istočne Hrvatske : vizija i razvoj = 3rd international scientific symposium Economy of Eastern Croatia : vision and growth / urednica Anka Mašek Tonković. Osijek : Sveučilište u Osijeku, Ekonomski fakultet , 2014. Str. 660-669. Dostupno i na: https://bib.irb.hr/datoteka/698422.Petr_badurina_lisek_paper_finalno.doc [citirano: 2018-08-18].
Purpur, G.; J. L. Morris. The learning outcomes of mentoring Library Science students in virtual world reference : a case study. // Journal of Library & Information Services in Distance Learning 9, 3(2015), 192-203. DOI: 10.1080/1533290X.2015.1044690
Pymm, B.; P. Juznic. The view from industry : LIS students on placement. // Library Review 63, 8/9(2014), 606-623. DOI: 10.1108/LR-01-2014-0013
Stone, C. B.; A. M. Gruber. Ambitious student seeks valuable internship: will you mentor me? // LOEX Conference Proceedings 2011, 3(2013), 11-14. [citirano: 2018-07-12]. Dostupno na: http://commons.emich.edu/loexconf2011/3.
Studentska praksa – diplomski studij. [citirano: 2018-08-18] Dostupno na: http://inf.ffzg.unizg.hr/index.php/hr/studij/diplomski-studij/studentska-praksa.
Studentska praksa – preddiplomski studij. [citirano: 2018-08-18] Dostupno na: http://inf.ffzg.unizg.hr/index.php/hr/studij/preddiplomski-studij/studentska-praksa.
Toivonen, L.; S. Pitkakoski; P. Hynninen. Mentoring LIS students during their internships : case study : [izlaganje] // IFLA WLIC 2017 – Wrocław, Poland – Libraries. Solidarity. Society. in Session 117 - School Libraries, Education and Training and Continuing Professional Development and Workplace Learning. [citirano: 2018-08-18] Dostupno na: http://library.ifla.org/id/eprint/1645.