Razvojni put diplomiranih studenata informacijskih znanosti Filozofskog fakulteta u Osijeku zaposlenih u IT tvrtkama
Main Article Content
Sažetak
Cilj: Cilj je ovog rada ustanoviti razvojni put diplomiranih studenata informacijskih znanosti FFOS zaposlenih u IT tvrtkama, utvrditi relevantnost podučavanih znanja i vještina na Dvopredmetnom diplomskom studiju informacijskih tehnologija (DDS IT) definiranih kroz ishode učenja studija kao i ustanoviti razinu njihovog zadovoljstva radnim uvjetima i razvojnim mogućnostima na trenutnim radnim mjestima. Kako bi postigli ove ciljeve prvo se daje analiza znanja i vještina definiranih kroz ishode učenja na DDS IT. Slijede intervjui s diplomiranim studentima koji su nakon studija svoju poslovnu karijeru započeli u IT tvrtkama. Analizirati će se njihov razvojni put i dati zaključci o ključnim indikatorima uspješnosti zaposlenja u IT tvrtkama nakon završetka studija.
Metodologija: Analiza sadržaja DDS IT u kontekstu ishoda učenja obveznih kolegija, nazivlja izbornih kolegija te područja projektnih radova i polustrukturirani intervju s diplomiranim studentima informacijskih znanosti koji rade u IT tvrtkama.
Rezultati: Iskazi ispitanika mogu se sumirati kao uspješne priče mladih ljudi koji su svoju sreću pronašli u području informacijskih tehnologija. Sve ispitanike, iako se kroz tekst transkripta ne može formalno iščitati, krasi ljubav prema onome što rade, predanost poslu, želja za kontinuiranim usavršavanjem i istinska zainteresiranost područjem u kojem djeluju.
Originalnost: Uspješan razvojni put svih budućih studenata kako informacijskih tehnologija, tako i ostalih područja informacijskih znanosti može se iščitati iz rezultata provedenog istraživanja, poglavito u odgovorima ispitanika u dubinskom intervjuu. Na novim je generacijama da uče s ramena ispitanika te prigrle pristup i iskustvo prethodnika te na isti način definiraju vlastiti (uspješan) razvojni put diplomiranih studenata informacijskih znanosti zaposlenih u IT tvrtkama.
Article Details
Autori zadržavaju autorska prava za članke objavljene u časopisu, no svojim pristankom na objavljivanje daju časopisu pravo prvog objavljivanja u tiskanom te elektroničkom formatu. Čitatelji mogu radove čitati, preuzeti, raspačavati, umnožavati i koristiti u prezentacijama u nekomercijalne svrhe.
Ovo djelo je dano na korištenje pod licencom Creative Commons Imenovanje-Nekomercijalno 4.0 međunarodna.
Reference
2. Bišćan; F.. Suvremeni knjižnični prostori – od ideje do realizacije zgrade Gradske knjižnice u Karlovcu. // Vjesnik Bibliotekara Hrvatske 60, 2-3(2017) . doi:10.30754/vbh.60.2-3.582
3. Cej; V.; K. Giunio; T. Silić. RFID tehnologija u Knjižnicama grada Zagreba. // Vjesnik Bibliotekara Hrvatske 56, 3(2013) . Dostupno na: https://www.hkdrustvo.hr/vjesnik-bibliotekara-hrvatske/index.php/vbh/article/view/167/162
4. Crespi-Vallbona,M.;Mascarilla-Miro,O. Job satisfaction. The case of information technology (IT) professionals in Spain. //UNIVERSIA BUSINESS REVIEW. Issue: 58 Pages: 36-51. DOI: 10.3232/UBR.2018.V15.N2.02
5. Duvivier, C.; Polese, M.; Apparicio, P. The location of information technology-led new economy jobs in cities: office parks or cool neighbourhoods? //REGIONAL STUDIES. Volume: 52 Issue: 6 Pages: 756-767. DOI: 10.1080/00343404.2017.1322686
6. DVOPREDMETNI DIPLOMSKI STUDIJ INFORMACIJSKE TEHNOLOGIJE ELABORAT O STUDIJSKOM PROGRAMU, Jakopec, et al, 2015
7. Hu, S. Technology Impacts on Curriculum of Library and Information Science (LIS) - a United States (US) Perspective. //LIBRES-LIBRARY AND INFORMATION SCIENCE RESEARCH ELECTRONIC JOURNAL. Volume: 23 Issue: 2. Published:SEP 2013
8. Infografika http://softwarecity.hr/wp-content/uploads/2016/08/pokazatelji-poslovanja-obz-tvrtki.png (2018-09-01)
9. Janotik, T. Behavior of Job Candidates and Current Labor Market Development in the Area of Information Technology in Slovakia. 2017 15TH IEEE INTERNATIONAL CONFERENCE ON EMERGING ELEARNING TECHNOLOGIES AND APPLICATIONS (ICETA 2017). Book Group Author(s):IEEE. Pages: 181-187. Published: 2017
10. Maceli, M. What Technology Skills Do Developers Need? A Text Analysis of Job Listings in Library and Information Science (LIS) from Jobs.code4lib.org. //INFORMATION TECHNOLOGY AND LIBRARIES. Volume: 34 Issue: 3 Pages: 8-21. DOI: 10.6017/ital.v34i3.5893
11. Odsjek za informacijske znanosti Povijest. http://www.ffos.unios.hr/infoznanosti/povijest (2018-09-10)
12. Osijek Software Landscape 2016 http://www.ffos.unios.hr/oziz/jakopec/osclandscape2016/ (2018-09-01)
13. Pandita, R.; Dominic, J. Impact of Information Technology on the Job Satisfaction of LIS Professionals: A Case Study of Jammu & Kashmir //DESIDOC JOURNAL OF LIBRARY & INFORMATION TECHNOLOGY. Volume: 38 Issue: 2 Pages: 75-81. DOI: 10.14429/djlit.38.2.12543
14. Peng,G;Wang,Y;Han,GH. Information technology and employment: The impact of job tasks and worker skills. //JOURNAL OF INDUSTRIAL RELATIONS. Volume: 60 Issue: 2 Pages: 201-223. DOI: 10.1177/0022185617741924
15. Povijest Srca | Srce https://www.srce.unizg.hr/povijest (2018-09-01)
16. Sharma, PK.; Misra, RK. ; Mishra, P. Job Satisfaction Scale: Adaptation and Validation Among Indian IT (Information Technology) Employees. //GLOBAL BUSINESS REVIEW. Volume: 18 Issue: 3 Pages: 703-718. DOI: 10.1177/0972150917692186
17. Shongwe, MM. The Information Technology Influence on LIS Job Descriptions in South Africa. INFORMATION TECHNOLOGY FOR DEVELOPMENT. Volume: 21 Issue: 2 Pages: 196-204 Special Issue: SI. DOI: 10.1080/02681102.2013.874315
18. Sohani, SS. Job Shadowing in Information Technology Projects: A Source of Competitive Advantage. //INTERNATIONAL JOURNAL OF INFORMATION TECHNOLOGY PROJECT MANAGEMENT. Volume: 7 Issue: 1 Pages: 47-57. DOI: 10.4018/IJITPM.2016010104
19. Srbijanka Turajlid, 1998. Računski centar Elektrotehničkog fakulteta http://rc.etf.bg.ac.rs/documents/rc_istorijat.pdf (2018-09-01)
20. Wojcik, M. THE LATEST INFORMATION AND COMMUNICATION TECHNOLOGIES IN LIS EDUCATION. //INTERNATIONAL CONFERENCE ON EDUCATION AND EDUCATIONAL PSYCHOLOGY (8TH ICEEPSY). Edited by:Bekirogullari, Z; Minas, MY; Thambusamy, RX. Book Series: European Proceedings of Social and Behavioural Sciences. Volume: 31 Pages: 43-47. DOI: 10.15405/epsbs.2017.10.5