Design thinking kao poslovni koncept i alat u upravljanju knjižnicama
Main Article Content
Sažetak
Cilj/svrha. Cilj rada je skrenuti pozornost hrvatske knjižničarske zajednice na design thinking kao koncept, skup metoda i alata za rješavanje poslovnih problema i uvođenje inovacija u poslovanje. Svrha rada je zainteresirati hrvatske knjižničare za usvajanje vještina i kompetencija za primjenu design thinking kako bi unaprijedili rad knjižnica i ojačali svoju poziciju u društvu. Design thinking ima temelj u metodologiji preuzetoj iz dizajna kao teorijske i praktične discipline. Ključna načela su mu usmjerenost na korisnike i strategija suradničkog rješavanje problema. Iako se počeo razvijati šezdesetih godina prošlog stoljeća integrirajući mnoge alate i tehnike iz područja kreativnosti, društvenih znanosti i računalnih znanosti, tek u posljednjih nekoliko desetljeća postao je širom prihvaćen primarno u profitnom sektoru, da bi u knjižničarski diskurs ušao prije desetak godina. Premda ne postoji konsenzus u prihvaćenosti design thinking u teoriji i praksi, u svijetu raste broj profitnih i neprofitnih organizacija, uključujući i knjižnice svih vrsta i veličina, koje u svojem poslovanju primjenjuju metodologiju i alate design thinking.
Pristup/ metodologija. Koristit će se desk research metoda. Na temelju odabira relevantne literature dat će se uvid u osnovne značajke koncepta i metoda design thinking. Iznijet će se primjeri njegove primjene u profitnom sektoru, a potom u knjižnicama kao primjeru neprofitnog sektora.
Rezultati. Uvidi do kojih se došlo u radu poboljšat će obaviještenost hrvatske knjižničarske zajednice o design thinking kao jednom od popularnih trendova u inovativnom i kreativnom pristupu rješavanju poslovnih problema u suvremenom upravljanju knjižnicama.
Praktična primjena. Uvid u teorijska načela design thinking i korake u procesu njegove primjene te nekoliko primjera dobre prakse mogu usmjeriti i potaknuti hrvatske knjižničare na uvođenje ovih novih metoda i alata u svoje poslovanje i upravljanje knjižnicama.
Originalnost/vrijednost. Ovim se radom u teorijski diskurs u Hrvatskoj po prvi puta uvodi tema o design thinking kao poslovnom konceptu i alatu u knjižničnom menadžmentu.
Article Details
Autori zadržavaju autorska prava za članke objavljene u časopisu, no svojim pristankom na objavljivanje daju časopisu pravo prvog objavljivanja u tiskanom te elektroničkom formatu. Čitatelji mogu radove čitati, preuzeti, raspačavati, umnožavati i koristiti u prezentacijama u nekomercijalne svrhe.
Ovo djelo je dano na korištenje pod licencom Creative Commons Imenovanje-Nekomercijalno 4.0 međunarodna.