Analiza odabranih anotacija knjiga za mlade u Sloveniji objavljenih u razdoblju od 2017. do 2022.
Main Article Content
Sažetak
Cilj: Nastojalo se što dosljednije odrediti odgovarajuće strukturne elemente za pisanje anotacija za književna djela za mlade odrasle čitatelje. Također je cilj bio odrediti razlike među anotacijama za mlade odrasle čitatelje objavljene u priručnicima za čitanje kvalitetnih knjiga za mlade i na portalu Dobreknjige.si.
Pristup/metodologija: Kao metoda istraživanja korištena je analiza sadržaja. Odabrano je šezdeset anotacija namijenjenih mladim odraslim čitateljima iz priručnika za čitanje kvalitetnih knjiga za mlade i šezdeset anotacija s portala Dobreknjige.si. Shema kodiranja sastojala se od četrnaest strukturnih elemenata. Anotacije su podijeljene u pojedinačne rečenice, a svakoj rečenici dodijeljen je odgovarajući strukturni element ili elementi.
Rezultati: Anotacije su u prosjeku sadržavale šest strukturnih elemenata. Najčešći su sljedeći strukturni elementi: opis djela, književni lik, tema, okolnosti nastanka djela i druge posebnosti djela, ocjena i autor. Razlika među anotacijama s portala i anotacijama iz priručnika uglavnom se ogleda u duljini anotacija.
Ograničenja: Istraživanje je bilo ograničeno na anotacije koje su pripremili knjižničari.
Praktična primjena: Rezultati istraživanja pomoći će knjižničarima koji objavljuju anotacije u priručnicima za čitanje kvalitetnih knjiga za mlade i na portalu Dobreknjige.si.
Društveni značaj: Anotacije su također važne jer, između ostalog, predstavljaju jedan od načina na koji mladima ili drugoj zainteresiranoj javnosti možemo predstaviti svijet književnosti.
Originalnost/vrijednost: Rad želi utvrditi moraju li se anotacije prilagoditi određenim vrstama čitatelja ili je moguć standardizirani oblik anotacija.
Article Details

This work is licensed under a KreativniCommons Attribution-NonCommercial Međunarodne licence.
Autori zadržavaju autorska prava za članke objavljene u časopisu, no svojim pristankom na objavljivanje daju časopisu pravo prvog objavljivanja u tiskanom te elektroničkom formatu. Čitatelji mogu radove čitati, preuzeti, raspačavati, umnožavati i koristiti u prezentacijama u nekomercijalne svrhe.
Ovo djelo je dano na korištenje pod licencom Creative Commons Imenovanje-Nekomercijalno 4.0 međunarodna.