Razvoj bibliometrijskih usluga Središnje knjižnice Fakulteta elektrotehnike i računarstva Sveučilišta u Zagrebu
Main Article Content
Sažetak
Cilj. Cilj je ovog rada dati prikaz razvoja bibliometrijskih usluga Središnje knjižnice FER-a od samih početaka do danas. Usporedno je dan pregled osnovnih propisa i zakona relevantnih za bibliometrijske postupke, kako bi se ukazalo na značajan doprinos koji knjižničari mogu dati procesu evaluiranja znanstvenog i akademskog napredovanja. Također, cilj je rada dati kritički osvrt i ukazati na određene nedostatke pravnog sustava koji kreira politiku uvjeta napredovanja u hrvatskoj akademskoj zajednici. Konačna namjera autora bila je ponuditi smjernice za transparentan, kvalitativan i neovisan sustav procjene znanstvene uspješnosti na Fakultetu elektrotehnike i računarstva Sveučilišta u Zagrebu.
Pristup. U radu je dan kraći osvrt na povijest razvoja bibliometrije, s posebnim osvrtom na tehničke znanosti i zakonske propise na razini Republike Hrvatske, pa tako i Fakulteta elektrotehnike i računarstva u Zagrebu. U radu je detaljno prikazan razvoj bibliometrijskih usluga Središnje knjižnice FER-a.
Rezultati. Rad prikazuje kako se uspostavom i razvojem nove usluge Središnja knjižnica FER-a etablirala na razini matične ustanove, ali i u akademskoj zajednici. Središnja knjižnica, kao mjerodavna služba Fakulteta, utkana je i u same propise Fakulteta kao obvezujući i neizostavan čimbenik procesa znanstvenog i nastavnog napredovanja. Radom se također potiče dijalog kako bi se zakonske regulative mogle unaprijediti s obzirom na određene manjkavosti na koje autori ukazuju u ovom radu.
Originalnost. Pregledom širokog spektra zakonodavnih akata dan je uvid u značaj i inkorporiranost knjižnične djelatnosti u sustav znanstvenih napredovanja na temelju primjera dobre prakse, a ukazuje se na mogućnosti koje stoje pred zajednicom visokoškolskih knjižničara. U radu je na detaljan način opisana struktura djelovanja radnih tijela Fakulteta elektrotehnike i računarstva pri evaluaciji znanstvene uspješnosti znanstveno-nastavnog osoblja.
Article Details
Autori zadržavaju autorska prava za članke objavljene u časopisu, no svojim pristankom na objavljivanje daju časopisu pravo prvog objavljivanja u tiskanom te elektroničkom formatu. Čitatelji mogu radove čitati, preuzeti, raspačavati, umnožavati i koristiti u prezentacijama u nekomercijalne svrhe.
Ovo djelo je dano na korištenje pod licencom Creative Commons Imenovanje-Nekomercijalno 4.0 međunarodna.