Serendipitet u informacijskom ponašanju ili slučajno nailaženje na informacije
Main Article Content
Sažetak
Cilj. Predstaviti koncept serendipiteta ili nailaženja na informacije, staviti ga u kontekst informacijskog ponašanja, razmotriti poticaje za istraživanje te dati pregled literature u kojoj se obrađuje tema serendipiteta u informacijskom ponašanju, kao i one u kojoj se definira pojam serendipiteta. Isto tako, cilj je predstaviti i radove u kojima se promišlja primjena koncepta serendipiteta u pretraživanju informacija te u edukaciji o informacijskoj pismenosti.
Pristup/metodologija. Pregled relevantne literature vezane uz pojam serendipiteta, sinteza dosadašnjih istraživanja i kritičko promišljanje o temi.
Rezultati. Predstavljen je pojam serendipiteta u kontekstu informacijskog ponašanja, ali i njemu srodni pojmovi kao što su slučajno nailaženje na informacije i serendipno pronalaženje informacija te drugi. Iako se s proučavanjem serendipiteta u informacijskim znanostima počelo tek relativno nedavno, do danas je izrađeno nekoliko modela informacijskog ponašanja koji uključuju slučajno nailaženje na informacije, kao i samostalnih modela slučajnog nailaženja na informacije. U ovom je radu predstavljen pregled takvih modela.
Originalnost/vrijednost. Ovaj rad predstavlja sintezu dosadašnjih istraživanja na temu serendipiteta te opisuje najnovije trendove u istraživanju teme. Također, ovo je prvo predstavljanje fenomena serendipiteta u kontekstu informacijskog ponašanja hrvatskoj znanstvenoj i stručnoj zajednici na hrvatskom jeziku.
Article Details
Autori zadržavaju autorska prava za članke objavljene u časopisu, no svojim pristankom na objavljivanje daju časopisu pravo prvog objavljivanja u tiskanom te elektroničkom formatu. Čitatelji mogu radove čitati, preuzeti, raspačavati, umnožavati i koristiti u prezentacijama u nekomercijalne svrhe.
Ovo djelo je dano na korištenje pod licencom Creative Commons Imenovanje-Nekomercijalno 4.0 međunarodna.